living in dr

Tanjita

New member
Jun 29, 2002
4
0
0
I'm planning to go and live in Dr in November or December. But it's so hard finding a job as a foreigner. ( i live in Belgium)
 

Ken

Platinum
Jan 1, 2002
13,884
495
83
Yes, it is hard. Depends mostly on what skills you have and where you live. Whether or not you speak Spanish is also a significant factor.
 

Tanjita

New member
Jun 29, 2002
4
0
0
I'm doing everything I can. I write emails to the embassy, try to find Belgian companies in Dominican Republic. I hope I'm on the right track!
I speak 4 languages, Dutch, German, English and French and I can help myself in Spanish, and I'm graduated in Tourism.
Normally I will go and live there in November or December, but I'm not sure if I can wait so long
 

Ken

Platinum
Jan 1, 2002
13,884
495
83
I'd suggest that you contact the major tour companies that offer excursions, etc, to the foreign tourists. Their clients are from the countries with the languages that you speak; I would think they would be interested in someone able to communicate with clients from so many different countries. Their best season runs from late December to April. But now is the best time to contact them an make your availability known.
 

Tanjita

New member
Jun 29, 2002
4
0
0
Thank you for your answer.
Do you happen to know how to start your own business in DR? We are planning to do that with 3 friends. Is it difficult to find the right papers and stuff?
 

Jochen

New member
Jul 3, 2002
1
0
0
Living in DR

Hi,
Ich habe gelesen, dass Du auch Deutsch sprichst, somit ist es leichter fuer mich.
Kurz zu mir:
Ich lebe seit 8 Jahren in der DR, habe als Reiseleiter angefangen, dann Hotelmanager und jetzt Buero. Die erste Zeit an der Nordkueste und jetzt seit 2 Monaten in Santo Domingo.
Du suchst also etwas zum Arbeiten - Tourismuss ist im Moment nicht so rosig, aber Tourenanbieten, die es an jeder Ecke gibt, suchen eigentlich staendig, auch Reiseleiter werden ab und an gesucht. Das Wichtigste ist aber, dass Du erst mal hier bist, denn von zu Hause aus kannst Du alles vergessen. Selber, persoenlich vorstellen ist die einzige Loesung.
Selbststaendig machen - rate ich am Anfang von ab. Erst einmal Fussfassen, eine Zeitlang arbeiten, Residenzia besorgen und dann Schritt fuer Schritt weitermachen. Das land ist sehr korrupt, und so muss man aufpassen, was man macht, wieviel man bezahlt und an wen. Das ist am Anfang nicht einfach.
Es ist ein Land, in dem alles sehr langsam gehandhabt wird. Das erst mal fuer den Anfang. Wenn Du Lust hast, schreibe an meine E-mailadresse: joachim_peters2002@yahoo.com
In diesem Sinne weiterhin viel Freude an der Planuing
Jochen