French West Indies

D

Dogfish

Guest
Quelle opinion les Domincains ont-ils des d?partements fran?ais d'am?rique ? Guadeloupe et Martinique ?

What is Domican opinion about French West Indies ? aspecially Guadeloupe and Martinique ?
 
R

Roberto

Guest
wy dont you better ask what did they did in Haiti?
ore Africa?
 
D

Dogfish

Guest
thank you Roberto. I didn't ask about what reance did in Ha?ti and in Africa because first I've a good idea about what they've done and second because my question is not about it.

my interest is around the actual situation of what is called French West Indies in regard with independant nations of the caribbean area like DR.

by the way French and european and american policy is something to look at: what about Sugar cane workers from Haiti in DR and the late news concerning free zones at the border between DR and Ha?ti with France & US "parrainage" ? Somme new maquilas ?
 
H

Hillbilly

Guest
Not much interest at all.

Sometimes the French islands are used for language training for the lawyers, but there is, generally speaking, very little interest in those islands.

there is more interest in places like St. Barts or St. Martins, because of their proximity to the US Virgins and Puerto Rico. You know, sort of like a back door, so to speak.

HB
 
N

NewT

Guest
J'ai l'impression, qu'ils n'en ont savent beaucoup

C'est a dire que la plupart des dominicains ne connaissent pas des autres pays de la region. De temps en temps, en parlant des antilles francais, des dominicains m'ont demande "il s'agit d'Haiti n'est-ce pas?

Parece que los dominicanos no conocen muy bien estas islas. No viajan mucho, entonces es dificil de conocer otros paises.

There isn't much familiarity in general and the same is largely true of Americans because of the difficult air connections.
 
P

platanoverde

Guest
Re: J'ai l'impression, qu'ils n'en ont savent beau

Il n'y a pas beaucoup d'interes. On ne connais vraiment pas ces iles. Nous nous sommes plus interesses par l'Haiti et le Porto Rico. Je penses que c'est la meme choses chez vous. Quand j'ai etudie en France, j'avais pleins d'amis des anitlles et quand je disait que j'etait dominican, il pensait que je parlait de la dominique.
 
D

Dogfish

Guest
Re: J'ai l'impression, qu'ils n'en ont savent beau

Hello Platanoverde !

Nous disons dominiquais pour les habitants de la Dominique et Dominicains pour les habitants de Saint-Domingue.

Peu d'?changes ? manque d'info et de moyens de communication voulus par les m?tropoles ou vraiment 2 cultures ?

Y a-t-il des ?changes commerciaux, scientifiques entre les ?les francophones et les pays ind?pendants de la Cara?be ?

@+
DF
 
D

Dogfish

Guest
Re: J'ai l'impression, qu'ils n'en ont savent beau

Nantais ?

3 langues ?

Ici on a du mal rien qu'avec le Fran?ais.

Est-ce que tu vis en DR ?

Je cherche des contributions pour le site West Indian qui est actuellement en test sur <A HREF="http://wb060.lerelaisinternet.com.News">http://wb060.lerelaisinternet.com.News</A>

DF